filma: mācīšanās no ladakhiem

ladakhi ir cilvēki no kā ir ko pamācīties, ne tikai viņu vērtības, bet arī pamācīties no pieredzes kā šīs vērtības tika aizstātas ar viltus vērtībām.

pirms rietumu iejukšanās tie bija laimīgi un pārticīgi cilvēki, bet viltus vērtības daudziem lika dzīties pēc viltus laimes..

tad, kad mēs to konstatējam, parādās iespēja to novērst..

helēnas norbergas filma ar oriģinālnosaukumu – ancient futures – learning from ladakh
filma ieskaņota angļu valodā

http://video.google.com/videoplay?docid=-7846941319183318053#

26 thoughts on “filma: mācīšanās no ladakhiem”

  1. Laikam paveca filma, bet izkož būtību. Man kā vēsturniekam tur nav ko piesieties. žēl savā stopējienā uz Indiju tā arī nesanāca tur iebraukt, bet es satiku vairākus baltus gan no Pakistānas, gan Indijas. Ļoti draudzīgi un sakarīgi cilvēki. Musulmaņi.

  2. @x ar rietumniecisko domāšanu tā arī izskatās – redz kādi cilvēki kādreiz bija attīstīti, analfabēti kautkādi un redz kādi mēs gudri, datorus lietojam..

    tiek pasniegta lineāra domāšana ar attīstības līkni ni lejas uz augšu, kas ir pilnīgi aplama.

    pamēģini uz lietu paskatīties nedaudz savādāk, atkāpjoties no esošā uzstādījauma kā vienīgās patiesības kā lietām būtu jābūt..

  3. Paldies par filmu. Stundu savas dzīves pavadīju saturīgi. Tikai raudiens nāk par šito. Kā var tik ātrā tempā apmuļķot tautu? 20-30 gadu laikā?
    Un tie smaidi – tie ir īsti, nevis iestudēti kā mums pierastajās fotogrāfijās.

  4. Tā jau primāti dzīvojuši pietiekami ilgi.Vai tad nav loģiskāk pirms planētas resursu beigšanās kādai paaudzei padzīvot paskatoties Habla bildes un pepētot gēnus un kvantu fiziku, nevis rāpot pa ūdeni rīsu laukā?

  5. Vai tad tiešām Tu nenovērtē to milzīgo veiksmi mums dzīvot tieši šajā laikā, kad tikai pāris paaudzes ir izrāvušās ārā no tās pusdzīvnieciskās cīņas par primitīvu paēšanu? Pēc daudzu miljardu gadu paaudžu maiņas. Tikai dažas paaudzes ko saprot. Un tās arī būs pēdējās. Un Tu rādi ceļu atpakaļ.

  6. @x tu esi tipisks sistēmas produkts ar domāšanu rāmja ietvaros. turklāt ticot tikai tam, ko kāds cits licis atzīt par patiesību esam.
    Kaspar, paldies par filmu!

  7. O.K.

    Liekam visi spainīšus galvā un ejam art kaut kur aiz Kombuļiem zemi ar koka arklu aiz buļļa, lai gadā nopelnītu tik, cik Kaspars nopelna pie kompja 1 stundā.

  8. @x vai drīkst zināt, ko tu meklē šajā blogā, ja reiz acīmredzami nesaproti jēgu šeit iztirzātajām tēmām?

  9. @x kādreiz man likās, ka novērtēju, bet tā ilūzija krita, tie rāmji krita..

    pareizi harmonie saka, ka tu runā kā labi noslīpēts un smukā spīdīgā kastītē ielikts sistēmas produkts..

  10. Man liekas, ka šī bloga mērķis ir tāds pats kā mans dzīves princips, ka vajag izmantot visus cilvēces prāta sasniegumus, lai pilnvērtīgi dzīvoti, tikai nevajag iekrist komerclamatās.

    Var dzīvot mazliet “savādāk”, bet neko nezaudējot no galvenā.

    Visas galvenās problēmas jāatrisina ar alternatīvām metodēm. Bet tās komercija nepiedāvās, jo tur nav peļņas iespēju.

    Neesmu pamanījis, ka te figurētu vēl kāda vērtīga tēma. ?

    Un kurš šodien nav sistēmas produkts? Parādi vienu?

  11. @x tas priecē. var dzīvot arī sistēmā, bet ar citu apziņu, kā dons karloss kādā no kastaņedas grāmatām sacīja – apzinātā muļķība..

    esam mēs visiu gājuši sistēmas skolā, bet cik no tām ēs aizinamies, kas tir notiek un kādēļ notiek, kādēļ visiem māca vienu un to pašu, kadēļ cilvēkus sadala peč vecimiem.. biorobotu programmēšana.

    mēs varam plūst pa sistēmas izrakti grāvi un varam veidot jaunas straumes, kuras iztek ārpus sistēmas grāvja.

    un viens no esošās sistēmas mērķiem ir cilvēka atraušana atraušana no skanēm (atraušana no dabas, no vecākiem, plaisas veidošana starp tevi un senčiem), tādējādi atņemot cilvēka spēku.

    kad tas izdarīts, cilvēku pakļuti ir daudz vienkāršāk. kad sakņu nav, cilvēks tiek vienkārši pārprogrammēts, ka vairs saknes neredz un tās pat noliedz.

    un dzīve kļūst pašsaprotama bez saknēm, kura tiek parasti pieņemta kā vienīgā patiesība citas noliedzot

  12. Tam, ko māca skolā, jau nav nekādas nozīmes. Tas ir tikai organisma treniņš informācijas uzņemšanai un apstrādei nākotnē. Tāpat kā vingrojot ar hantelēm mēs sagatavojam muskuļus un saites turpmākajam darbam.
    Tā man teica kādreiz skolotājs un tam piekrītu, jo zināšanas pasaulē ik pēc 5 gadiem pilnībā nomainās, un neviena skolas programma tām līdzi izlēkāt nevar. 90% tur ir pilnīgās muļķības, bet vismaz mierinājums, ka tādā veidā bērni apgūst zināšanu “saknes”. Saikni ar pagātni. Ar pagātnes un senču domāšanas principiem. Bet tā ir nelietojama informācija. Veca. Surogāts.

    Bet kas ir tās saknes, par kurām Tu runā? Par atraušanu.

    Mums pašiem visu mūžu ir jāraujas ārā no vecās stagnācijas un neviens mūs speciāli nekur nerauj. Tas, kas notiek apkārt, ir tikai fons, uz kura mēs dzīvojam. Spēles noteikumi. Un tas jaunais virziens ir pašam jāatrod. To neviens neparādīs. Tā informācija ir intelektuālais īpašums, kurš apkārt nemētājas.

    Kādas “saknes” Tev te var palīdzēt? Pat ja Tavs sencis būtu hercogs Jēkabs?

  13. Labāk paskaidro uz kurieni var vest “saknes”, pagātnes informācija, kultūras tradīcijas? Agrāk cilvēki dzīvoja saimēs, pa 50 kopā, tagad katrs atsevišķi. Ladakhiem vismazākais iedzīvotāju blīvums pasaulē, bet pasaulei tagad draud katastrofāla pārapdzīvotība, kad pārtiku uz zemes vairs nebūs kur audzēt.Būs kaut kā jāsintezē.Kā izmantot pagātnes vērtību sistēmu un sadzīves normas, ja tagad viss ir diametrāli pretēji? Vismaz pasaki dažos vārdos kādu risinājumu, ja jau esi izvirzījis šādu tēmu. Ko te varētu līdzēt kāda antīka metode?

  14. @x saknes ir zināšanas, informācija par notikušām lietām, saikne ar seņču gariem. mēs no tiem neesam nodalīti, bet ir spēki, kas to mēģina izdarīt..

    par diskusijas turpinājuma bezjēdzīgu saku tādēl, ka tu runā kā cilvēks, kurš mēģina vilkt atpakaļ to ko no sistēmas skatupunkta sauc pan noklīdušajām avīm. avis, kuras ierauga, ka ir citas sitēmas un sāk izprast to darbību. vilkšana atpakaļ ir viens no šīs sistēmas aizsargmehānismiem 😉

    risinājuma daļa: pētīt izraisītājus un darīt lietas efektīvāk, ilgtspējīgāk. ilgtspējību varētu skaidrot tā:

    kad tu apstrādā zemi, pēc 10 gadiem tā ir vēl auglīgāka nekā pirms to sāki apstrādāt. šobrīd viss ir apgriezts kājām gaisā kā strauji grimstošs kuģis, jo zeme aktīvi tiek iznīcināta. pārabdzīvotības lieta ir kā mēdz teikt liela buļļa kaka, iesaku pašam papētīt cik uz pasaules ir sauzzeme un cik cilvēki, un tad vēl iesaku papētīt permakultūru pēc, kuras metodēm var auglīgus padarīt arī tuksnešus 😉

    nav man mērķa tev ko ieskaidrot, dzīvo mierā! :))

  15. Es esmu ārā no sistēmas jau ļoti sen un sen “pētu problēmu izraisītājus un kā darīt lietas efektīgāk, ilgtspējīgāk” u.t.t., un nav man nekāda interese kādu bāzt atpakaļ sistēmā.

    Bet ne jau lauksaimniecība ir problēma.

    Galvenā problēma tagad ir situācija, ka lielās jaunatīstības valstis ar savu vergu algas darbaspēku paralizē(izkonkurē) visu pasauli, un mums, lai izdzīvotu, nekas cits neatliek, kā, vai nu no visa atteikties, vai ražot kādu super augstas pievienotās vērtības produktu.
    Tad nu pasaki, kā mums senču gari var palīdzēt šajos 2 variantos.

  16. Re ku vienam jau ir klikšķis. Kā jāžņaudz mirstošais. 70 – tajā minūtē.
    Lai veicas! Lai labi rezultāti!

Comments are closed.