kontrastduša

dušapirms trīs gadiem kāds mans draugs piedāvāja izmēģināt kontrastdušu. viņš bija izveidojis vienkāršu sistēmiņu – divi pāri krānu un divas dušas galvas, neliela soļa attālumā, un zem tām vanna. vienā atgriež karstu, otrā aukstu ūdeni. auksts, karsts, soļa attālumā. sajūtas bija reti uzmundrinošas! sirds pēc tam dauzījās. tas bija līdzīgi kā pēc skrējiena.

pirms nepilna gada nolēmu šo lietu uzsākt pastāvīgi.

izkāpšana no komforta zonas reizēm var darīt brīnumus 😉
vajag tik dažas reizes sevi pastumt un pie tā jau ir pierasts.

ar konstrastdušu ir līdzīgi kā fiziski trenēt muskuļus, bet atšķirība ir tā, ka tiek trenēti nevis muskuļi, bet asinsvadi. karstumā tie izplešas, augstumā saraujas. tas dod izteiktu mundrumu, spēcina imūnsistēmu, uzlabo asinsriti un vielmaiņu.

vēl viens liels liels ieguvums ir lielāka imunitāte pret šķietami nepatīkamiem apstākļiem. piemēram auksts laiks.. šis aukstums nešķitīs tik neizturams kā pirms kontrastdušas lietošanas ieraduma.

pilnībā var iztikt ar vienu dušu, grozot tikai karsto un auksto ūdeni.

iesaku tikai cilvēkiem ar stipru sirdi.

process

1. atgriežam karstu ūdeni (tik karstu, lai var izturēt un neplaucētu) un 1-3 minūtes skalojamies,
2. atgriežam austu ūdeni un skalojamies 30-60 sekundes.

pirmajā reizē varbūt ar vienu šo ciklu pietiek, bet normāli būtu to darīt ~3 reizes.

karsts, auksts, karsts, auksts, karsts, auksts.

svarīgi sākt ar karstu, beigt ar aukstu ūdeni.

sajūtas pēc tam ir burvīgas!

8 thoughts on “kontrastduša”

  1. Un noberzties beigās tā kārtīgi ar dvieli. Par aukstuma panesamību arī piekritīšu.

  2. es pēc šitādām ”izklaidēm” vienreiz saslimu, bet vispār lieta jau ļoti laba 🙂

  3. šo piekopjot regulāri varētu izdotos atbrīvoties no “modinātāja” kafija no rītiem. vienīgais, kas ir nepatīkami, vismaz man – ir ūdens patēriņš un komunālo pak. rēķins nākamajā mēnesī, kas šo padara par izšķērdīgu un padārgu “modinātāju” un asisnsvadu “trenniņu” 🙁

  4. Ir jau labi !!! Reizēm gan ir jāsaņemās,lai ..tagad nu gāztu sev virsū 4 grādus aukstu ūdeni,taču sajūtas pēc tam ir vairāk kā patīkamas !! 15 grādu atdzisušā telpā(no rīta) var pusstundu dzīvoties vien apakšveļā,-ir silti !!!

  5. Šādu metodi neesmu mēģinājis, bet jau kādus laiku eju tikai aukstā dušā. Teikšu tā, ka siltā duša nemaz neprasās un sajūtas pēc dušas ir fantastiskas.
    It īpaši pēc sporta nodarbībām. 🙂

  6. Esmu kontrastdušas fane. Tas ir pārbaudījums gan miesai, gan raksturam, jo ne vienmēr gribas griezt krānu uz to aukstā ūdens pusi 🙂 Kopš eju kontrastdušā, esmu kļuvusi aukstumizturīgāka, varu itin mierīgi staigāt īsām piedurknēm, kad citi drebinās.

  7. vēlējos ieteikt – karsto ūdeni laist no augšas uz leju, bet auksto virzīt no lejas uz augšu. (tādā veidā izvairoties no asinis sastumšanas kāju pirkstos)

Comments are closed.